dissabte, 3 de setembre del 2011

QUI SOM


L’Escola Can Parera és una escola catalana de titularitat pública d’educació infantil i primària de dues línies de P3 a 6è., oberta a tothom, laica i respectuosa cap a totes les religions, solidària, no discriminatòria en cap àmbit, democràtic i oberta a la població amb una atenció preferent a la diversitat. Té com a objectiu la formació de persones solidàries, tolerants, respectuoses i lliures.

SITUACIÓ

L’ escola està situada al municipi de Montornès del Vallès que es troba a la comarca del Vallès Oriental, a 25 Kms de la ciutat de Barcelona i a 8 km de la capital vallesana, Granollers.

LA NOSTRA ESCOLA

 La nostra escola, Escola Can Parera, fou inaugurada l’any 1980. Va ser edificada en un terreny “neutral”, sense urbanitzar, que quedava pràcticament a mig camí dels dos nuclis urbans. En el moment de la seva creació, l’alumnat va ser el provinent dels excedents de matrícula dels altres dos centres. Al llarg dels anys, però, diferents factors han contribuït a que l’espectre de les famílies usuàries del centre s’hagi anat ampliant: el procés de  conscienciació de les famílies respecte l’elecció del centre escolar dels seus fills fa que cada vegada més es tinguin en compte altres motius fora de la proximitat al domicili.
L’Escola Can Parera vol ser el marc idoni per adquirir les competències bàsiques i els instruments necessaris per realitzar nous aprenentatge i posar les bases d’una formació personal basada en l’autonomia personal, la responsabilitat la llibertat, la participació i el compromís individual i col·lectiu; per conèixer els elements bàsics de la llengua, l’entorn geogràfic, la història i les tradicions que permetin arrelar-se al país; per poder participar en la construcció d’un món millor i continuar aprenent al llarg de la vida.


ÀMBIT PEDAGÒGIC: OBJECTIUS I METODOLOGIA

L’objectiu central del nostre Projecte Educatiu és afavorir el desenvolupament integral del nostre alumnat, donant resposta a les seves diversitats per tal d’ajudar-los a esdevenir autònoms, responsables i competents, en un marc de respecte i de convivència.

Per tant, totes les actuacions organitzatives i de gestió pedagògica que projectem i implementem tenen sentit en tant que afavoreixen que el nostre alumnat pugui assolir els continguts curriculars, les competències bàsiques i els valors que els permetran exercir de ciutadans participatius i responsables.
L’escola procurarà també oferir finestres a paisatges diversos que puguin despertar en l’alumnat nous interessos i, fins i tot, orientar-los per al futur.

La línia pedagògica i els criteris metodològics de l’escola es basen en la teoria constructivista de l’aprenentatge i en la consecució per part de l’alumnat d’aprenentatges significatius, creats a partir de la seva pròpia experiència; per això partim del nivell de desenvolupament i maduratiu dels alumnes, tenint en compte les diferències individuals de cada un d’ells. Així, es posa especial èmfasi en l’atenció a la diversitat de l’alumnat (per donar-li resposta dediquem part de l’horari dels mestres a activitats de suport, agrupaments flexibles en les àrees instrumentals i desdoblament de grups en determinades àrees i activitats), en l’atenció individualitzada, en la prevenció de les dificultats d’aprenentatge, en la posada en pràctica de mecanismes de reforç per combatre les dificultats dels nens/es i en la participació activa de tots el membres de la Comunitat Educativa: alumnes, famílies i mestres. També es dóna importància al fet d’aplicar, individualment i en equip, metodologies de treball intel·lectual, incloent-hi la utilització dels recursos de la tecnologia de la informació, que estimulen l’aprenentatge i la creativitat i permeten reduir tasques rutinàries.
L’escola treballa a partir de diferents Projectes, formant una línia d’escola coherent i estructurada per tal d’afavorir el desenvolupament integral dels alumnes.