L’Escola
Can Parera és una escola catalana de titularitat pública d’educació infantil i
primària de dues línies de P3 a 6è., oberta a tothom, laica i respectuosa cap a
totes les religions, solidària, no discriminatòria en cap àmbit, democràtic i
oberta a la població amb una atenció preferent a la diversitat. Té com a
objectiu la formació de persones solidàries, tolerants, respectuoses i lliures.
SITUACIÓ
L’
escola està situada al municipi de Montornès del Vallès que es troba a la
comarca del Vallès Oriental, a 25 Kms de la ciutat de Barcelona i a 8 km de la capital vallesana,
Granollers.
L’Escola
Can Parera vol ser el marc idoni per adquirir les competències bàsiques i els
instruments necessaris per realitzar nous aprenentatge i posar les bases d’una
formació personal basada en l’autonomia personal, la responsabilitat la
llibertat, la participació i el compromís individual i col·lectiu; per conèixer
els elements bàsics de la llengua, l’entorn geogràfic, la història i les
tradicions que permetin arrelar-se al país; per poder participar en la
construcció d’un món millor i continuar aprenent al llarg de la vida.
ÀMBIT PEDAGÒGIC: OBJECTIUS I METODOLOGIA
L’objectiu central del nostre Projecte Educatiu és
afavorir el desenvolupament integral del nostre alumnat, donant resposta a les
seves diversitats per tal d’ajudar-los a esdevenir autònoms, responsables i
competents, en un marc de respecte i de convivència.
Per tant, totes les actuacions organitzatives i de
gestió pedagògica que projectem i implementem tenen sentit en tant que
afavoreixen que el nostre alumnat pugui assolir els continguts curriculars, les
competències bàsiques i els valors que els permetran exercir de ciutadans
participatius i responsables.
L’escola procurarà també oferir finestres a
paisatges diversos que puguin despertar en l’alumnat nous interessos i, fins i
tot, orientar-los per al futur.
La línia pedagògica i els criteris metodològics de l’escola es
basen en la teoria constructivista de l’aprenentatge i en la consecució per
part de l’alumnat d’aprenentatges significatius, creats a partir de la seva
pròpia experiència; per això partim del nivell de desenvolupament i maduratiu
dels alumnes, tenint en compte les diferències individuals de cada un d’ells.
Així, es posa especial èmfasi en l’atenció a la diversitat de l’alumnat (per
donar-li resposta dediquem part de l’horari dels mestres a activitats de
suport, agrupaments flexibles en les àrees instrumentals i desdoblament de
grups en determinades àrees i activitats), en l’atenció individualitzada, en la
prevenció de les dificultats d’aprenentatge, en la posada en pràctica de
mecanismes de reforç per combatre les dificultats dels nens/es i en la
participació activa de tots el membres de la Comunitat Educativa :
alumnes, famílies i mestres. També es dóna importància al fet d’aplicar,
individualment i en equip, metodologies de treball intel·lectual, incloent-hi
la utilització dels recursos de la tecnologia de la informació, que estimulen
l’aprenentatge i la creativitat i permeten reduir tasques rutinàries.
L’escola
treballa a partir de diferents Projectes, formant una línia d’escola coherent i
estructurada per tal d’afavorir el desenvolupament integral dels alumnes.